Makar mu je tek 29 godina, Zadranin Filip Peraić može se pohvaliti suradnjama za svjetski poznate časopise i tvrtke kao što su Forbes i Sony, a njegovi radovi krase i sjedište Nikea
Piše: Izabela Laura
Snimio: Lovre Peraić
U moru priča o „pravim” i „nepravim” poslovima, okruženju koje još uvijek ne razumije da posao za Forbes ili New York Times možemo obavljati s otoka Iža jednako kao i iz Zagreba, Londona ili Praga (sve što je potrebno dobra je internetska veza), naišli smo na jednu koja nas je podsjetila kako je lijepo biti dobar u onome što radiš i što istodobno ludo voliš. Velikoj većini Hrvata nezamislivo, pogotovo kad se radi o umjetnosti ili kreativnom poslu bilo kakvog tipa. Upravo je zato posebno zadovoljstvo predstaviti ljude koje svojim radom i životom ruše pretpostavke i uvriježeno hrvatsko mišljenje da se ne može ili da je sve to „jako teško” ili ”nemoguće”. Filip Peraić, Zadranin je sa završenim studijem dizajna pri Arhitektonskom fakultetu u Zagrebu, ilustrator koji se sa svojih 29 godina može pohvaliti suradnjama za svjetski poznate časopise i tvrtke kao što su Forbes i Sony, a njegovi radovi krase i sjedište Nikea.
Za glavni Forbesov broj u godini, Forbes 400, u kojem se objavljuje lista 400 najbogatijih ljudi u Americi, 2014. izradio je čak deset portreta milijardera s liste, a svaki je napravljen od fizičkih materijala koji predstavljaju sredstvo kojim su oni izgradili svoje bogatstva. Bill Gates je tako prikazan pomoću dijelića kompjutera, Forrest Mars Jr., vlasnik M&M-a, s istoimenim bonbonima, a posebno je zanimljiv portret Warrena Buffeta, investitora koji je napravljen od novčanica američkih dolara.
– Taj sam portret sam radio do dva ujutro, a kad sam konačno završio, slučajno sam pomaknuo pincetu i razrušio oko šezdeset posto portreta. Budući da je rok bio kratak, morao sam nastaviti s poslom do pet ujutro kako bi popravio štetu… – prisjeća se.
Osim za časopise, Peraić radi i oglašivačke kampanje koje često daju i veće naknade za radove jer ih otkupljuju na dugi broj godina i namijenjene su svjetskoj distribuciji. Unatoč razlikama u honorarima i rokovima za ispostavu, koraci u suradnji uvijek su isti.
– Kontaktiraju me art direktori, osobe koje su zadužene za vizualni aspekt u časopisima ili agencijama, s objašnjenjem kakvu ilustraciju trebaju. Ponekad jasno izraze koji stil žele iz mog portfolija, a nekad mi daju slobodu da sam procijenim. Prvi rok je skica koju moram poslati za nekoliko dana. Vrate je s nekoliko korekcija i onda radim finalnu verziju.
Iako je poslovno velikim dijelom naklonjen inozemstvu, jako mu je drago da sve može obavljati iz svog Zadra.
– S obzirom na to da mi lokacija nije važna za posao, pravi je luksuz da mogu raditi kod kuće. Nitko mi ne stoji nad glavom, sam si organiziram vrijeme…
Osim što mu je to struka (magistrirao je industrijski dizajn), dizajn utječe na sve sfere njegova života, pa tako i na onu privatnu. Važno mu je sve, od namještaja do slika na zida. O hrvatskim dizajnerima ima samo riječi hvale, a najviše je naklonjen radu Borisa Bućana i Mirka Ilića. Posebno mu je drago, i na neki način to mu je ostvarenje sna, kada mu baš Mirko Ilić, koji mu je bio uzor, čestita na dobro obavljen poslu i uspjehu koji postiže.
Cijeli tekst dostupan je u izdanju broj 249 (svibanj 2018.)